Młodzi konsumenci nie wiedzą skąd pochodzi żywność

Data publikacji:
09-11-2017

Data publikacji:

09-11-2017

Za mało kładzie się nacisk na informacje, skąd pochodzi żywność. Millenialsi nie wiedzą, kto ją produkuje - mówiła Dominika Kozarzewska, prezes Grupy Producentów Owoców "Polskie Jagody" podczas X FRSiH.

 

Dominika Kozarzewska podczas debaty nt. naturalności, jakości i bezpieczeństwa żywności podkreślała rolę rolnika. Jak przyznała, panuje powszechne przekonanie, że rolnicy są roszczeniowi, a Millenialsi często nie wiedzą, skąd bierze się żywność.

 

- Istnieje mit, że rolnik śpi, a jemu rośnie. Trzeba pokazywać ludzi, którzy pracują cały rok. Mają pasję i podążają za innowacjami - apelowała.

 

Jej zdaniem należy edukować m.in. na temat produkcji żywności ekologicznej i tłumaczyć, dlaczego kosztuje ona drożej.

 

Prelegentka zwróciła również uwagę na potrzebę łączenia się producentów owoców: - Łączenie się jest potrzebne. Pozwala odpowiadać efektywnie na potrzeby rynku. Konsolidujemy się jako producenci borówki. Jesteśmy pionierami na rynku owoców i warzyw jeśli chodzi o konsolidację - powiedziała.

Prezes Grupy Producentów Owoców "Polskie Jagody" podkreśliła, że podstawą konsolidacji  są standardy jakościowe oraz bezpieczeństwo żywności.

 

- Koncentrujemy się na standardach. Mamy wszystkie możliwe certyfikaty. Schładzamy owoce w ciągu 30 min, dzięki czemu możemy eksportować je na bardzo dalekie rynki. Sprzedajemy do 25 krajów na 4 kontynentach - wymieniła.

 

Dominika Kozarzewska była prelegentką debaty "Naturalność, jakość, bezpieczeństwo – trzy filary produkcji i promocji polskiej żywności", która odbyła się 6 listopada 2017 r. w ramach X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

 

Źródło: sadyogordy.pl / portalspozywczy.pl

http://www.sadyogrody.pl/przetworstwo/105/prezes_polskie_jagody_mlodzi_konsumenci_nie_wiedza_skad_pochodzi_zywnosc,11707.html