Wizyta Pani Ambasador RP w Madrycie w mobilnej szklarni EUROTOUR podczas Fruit Attraction

Data publikacji:
24-10-2019

Międzynarodowe Targi Owoców i Warzyw Fruit Attraction są nie tylko okazją do zdobywania nowych kontaktów biznesowych, ale również promocji. W pierwszy dniu Targów (22 października br.), na patio przed halami targowymi, odbyło się oficjalne otwarciu mobilnej szklarni w ramach unijnego projektu promocyjnego „CuTE – Kultywowanie smaku Europy”, w którym nasz Związek uczestniczy.

 

Na uroczystość przybyli m.in.: Pani Francisca Iglesias, vicepresident Hortiespaña, Pani Alba Ridao-Bouloumié, sekretarz Generalna EUCOFEL, Pani Marzenna Adamczyk, ambasador RP w Madrycie, Pan Witold Boguta, Prezesa KZGPOiW, Pan Juan Colomina, Director Aproa, Pan Miquel Bordas Prószyński, Sekretarza Polsko - Hiszpańskiej Izby Gospodarczej oraz Pan Francisco Gongora, President Hortiespaña.

Po oficjalnym otwarciu zaproszeni goście udali się na zwiedzanie mobilnej szklarni. Zwiedzaniu towarzyszyła wymiana poglądów i spostrzeżeń nt. produkcji szklarniowej w Polsce oraz w Hiszpanii. Następnie Pani Ambasador została zaproszona do udziału w quizie, który sprawdzał wiedzę uczestników na temat europejskich owoców i warzyw i ich metod produkcji.

Wszyscy bawili się doskonale, a na zakończenie wizyty każdy z uczestników mógł skosztować kilkunastu odmian polskich jabłek przywiezionych do Madrytu przez Fruit Group Sp. z o.o.

Projekt „CuTE - Kultywowanie Smaku Europy”, to trzyletnia kampania (2019-2021)  mająca na celu zwiększenie świadomości specyfiki unijnych metod produkcji owoców i warzyw oraz cech unijnego sektora owoców i warzyw (odmiany, jakość, smak) na rynku wewnętrznym UE. Promocja obejmuję 6 docelowych krajach UE (Francję, Hiszpanię, Polskę, Belgię, Niemcy i Grecję) i 11 konkretnych owoców i warzyw, w tym truskawkę, jabłko, arbuz, melon, winogrona stołowe, kiwi, pomidor, słodką paprykę, bakłażan i cukinię. Grupą docelową są młodzi rodzice, dzieci i młodzież oraz osoby opiniotwórcze z branży. Jednym z działań promocyjnych w ramach projektu jest mobilna szklarnia „Eurotour”, która pokona każdego roku 10 000km odwiedzając różne kraje na mapie Europy, w tym roku są to Francja, Niemcy oraz Hiszpania. Szklarnia ma za zadanie uczyć przez zabawę, skierowana jest do dzieci i młodzieży szkolnej. Składa się z części wewnętrznej, gdzie można zobaczyć, dotknąć i zapoznać się z wybranym owocem lub warzywem, oraz z części zewnętrznej, która obejmuję wiele gier i zabaw w celu utrwalenia wiedzy nabytej w szklarni.

Promocja w Polsce dotyczy jabłek i jest realizowana w mediach społecznościowych. Kampania finansowana jest w 80% przez Komisję Europejską ze środków przeznaczonych na promocję, 20% naszego udziału własnego pokrywane jest z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.