Anzeige

Media

27-01-2020

AGROBIZNES 24.01.2020R.

„Ta współpraca się opłaca” – plantatorzy podsumowali kampanię „Czas na polskie superowoce!”. Przez ponad pół roku zachęcali do codziennego sięgania po owoce jagodowe, co wyszło na dobre, i konsumentom i producentom.

13-01-2020

Obserwatorium Rynku Owoców i Warzyw; podgrupa jabłka i gruszki – jakie cele i kierunki działania?

Komisja Europejska w październiku ub. r. uruchomiła Obserwatorium Rynku Owoców i Warzyw, składające się z 4 podgrup – nektaryny i brzoskwinie, owoce cytrusowe, pomidory, jabłka i gruszki. Głównym celem Obserwatorium jest wymiana poglądów i dostarczanie informacji dotyczących wielkości zbiorów, eksportu, cen, czyli tych kwestii, które z punktu widzenia zarówno uczestnika rynku i docelowo konsumenta, są bardzo istotne – mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. VIDEO

07-01-2020

Rozszerzamy promocję owoców jagodowych o nowe gatunki oraz przetwory

Realizując kampanię "Czas na polskie superowoce" zajmowaliśmy się promocją 7 gatunków, które dojrzewają - poczynając od truskawki w maju aż po minikiwi we wrześniu. Stąd mówiliśmy o jagodowej sztafecie - kolejne gatunki wchodziły na rynek, staraliśmy się je przybliżyć konsumentom. W sumie o kampanii, włączając działania sieci, usłyszało ponad 27 mln Polaków - mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. VIDEO

30-12-2019

Kończy się rok 2019 – jaki to był czas dla sektora ogrodniczego i grup producenckich?

W głównym produkcie polskiego ogrodnictwa, czyli jabłku mieliśmy do czynienia z koniecznością uporania się ze zbytem wysokiej produkcji z w roku 2018. Później cały szereg problemów związanych z przymrozkami, następnie opadami gradu w sadach. To spowodowało, że szczególnie w regionie grójecko -wareckim zbiory owoców były o kilkadziesiąt proc. niższe wobec roku ubiegłego, ale też niższe niż średnia – mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw (KZGPOiW). VIDEO

09-12-2019

Łatwo już było. Rośnie globalna konkurencja

Brexit jest ogromnym zagrożeniem dla producentów borówek. Eksport borówek znacznie się różni od eksportu jabłek. Zawsze był dość mocno zdywersyfikowany - w stosunku do eksportu jabłek – ale rynek brytyjski jest dla nas nadal głównym rynkiem - mówiła Dominika Kozarzewska, prezes grupy Polskie Jagody.

Seiten