Anzeige

Dzień Polskiej Borówki

Data wydarzenia:
01-07-2017
Data publikacji:
02-07-2017

Dzień Polskiej Borówki promuje owoc i współpracę plantatorów

 

Dzień Polskiej Borówki to święto owocu, który podbija rankingi najzdrowszych i sukcesu branży, która stworzyła modę na polską borówkę na świecie. Święto z wyraźnym akcentem na miejsce produkcji i integrację producentów. Promocja walorów borówki, nazywanej owocem XXI wieku, oraz sukcesu branży, która stworzyła modę na polską borówkę na świecie. 1 lipca to data rozpoczęcia zbiorów. Data oczekiwana przez plantatorów po wielu tygodniach przygotowań i edukowania konsumentów - prezentowania plantacji i etapów produkcji. Edukacji dokumentowanej na fanpage http://www.facebook.com/dzienpolskiejborowk

 

1 LIPCA plantatorzy z całej Polski spotkali się w Warszawie, by uroczyście otworzyć sezon 2017. W programie prezentacja walorów borówki, wieloetapowej pracy na plantacjach oraz sukcesów polskich plantatorów. Tegoroczne spotkanie na żoliborskim Targu Śniadaniowym była również okazją do spotkania z konsumentami. Targ to najpopularniejsze w Polsce miejsce zakupów i śniadań na świeżym powietrzu. Wymarzone do celebrowania wspólnoty i wartości. Dzień Polskiej Borówki to było święto wszystkich, którzy chcą żyć zdrowo i cieszyć się sukcesem Polaków.

Sezon otworzyła degustacja dokonana przez najmłodsze dziecko w borówkowej branży. Był nim 10-miesięczny Staś Pieńko, syn i wnuk lubelskich plantatorów. Rozpoczynający się sezon będzie pierwszym w jego życiu. O przywilej otwarcia sezonu rywalizował również z 10 miesięczną Jagodą Wichłacz, córką plantatorów ze wsi Kępno w województwie zachodniopomorskim. Informacja o internetowym głosowaniu dotarła do blisko 50 tys. ludzi. Pomysł okazał się strzałem w 10-tkę!

 

1 LIPCA plantatorzy borówki przyjechali ze swoimi dziećmi. Pokazali w ten sposób, że borówka to naturalnie słodki owoc, zdrowy i lekkostrawny. Pokazali dzieci, jako naturalnych konsumentów i fakt, że borówki są wygodne dla rodziców – gotowe do spożycia i nie plamiące. Radość z pierwszych owoców skomentowałaAnna Jelonek-Radowicka - znakomity dietetyk i sprawdzony sympatyk owoców jagodowych. Skwer w al. Wojska Polskiego to miejsce stworzone dla dzieci. Były balony, piłki, w tym duże w kształcie borówki. RELACJA: https://www.youtube.com/watch?v=7gvVH_cql-0&feature=youtu.be

 

Działania prowadzone przez Fundację Promocji Polskiej Borówki rozwijają się zgodnie z założeniami zaprezentowanymi podczas marcowej Konferencji Borówkowej. Na bazie ubiegłorocznych doświadczeń powstały LICZNIKI, które plantatorzy umieszczali na stronach internetowych plantacji, banery, stopki mailowe oraz okolicznościowe KOSZULKI. Zadecydowały one o spójności setek komunikatów, zdjęć i filmów realizowanych na różnych plantacjach. Wszystkie promowały bliskość i szacunek dla natury, ekstensywne podejście do uprawy i urok odnalezienia w tym, co się robi z prawdziwej pasji. Promowane wśród plantatorów rozwiązania są dostępne - opisane http://www.facebook.com/dzienpolskiejborowka

 

Borówki częścią zdrowego stylu życia 

Popularność borówki jest symbolem trendów i poszukiwania praktycznych sposobów na zdrowe życie. Dzień Polskiej Borówki promuje stałe miejsce jagodowych, w codziennej diecie. - Zdrowie jest priorytetem działań podejmowanych w ramach przygotowań do 1 LIPCA i od początku ważnym kryterium oceny całej komunikacji. Miało swój wpływ na identyfikację, biel koszulek, dobór partnerów – mówi Maciej Dolata, Partner w INSPIRE smarter branding, agencji strategicznej wspierającej plantatorów. Potencjał wizerunkowy jest olbrzymi. Borówka podbiła rankingi najzdrowszych owoców i ma świetną prasę. Jeśli dodamy do tego klimat panujący w branży i zdolność kreowania takich wydarzeń – możemy producentom borówki zazdrościć. Zapraszamy wszystkich, którzy czują się tym świętem zainspirowani.

- Ograniczona liczba spójnych pomysłów, konsekwencja i otwarta komunikacja sprawdzają się w działaniach producentów. Te działania w szybkim tempie budują wizerunek plantatorów borówki. To jest wyjście naprzeciw trendom. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i chcą wiedzieć więcej o walorach produktów i o ich jakości. O tym „kto za nimi stoi”, jak myśli i jakim wartościom hołduje. To jest bardzo potrzebne zwłaszcza mniejszym producentom. Parasolowe działania prowadzone przed sezonem to coś, co służy wszystkim. Wzmacnia i zbliża nas do siebie, w czasach w których konkurujemy praktycznie z całym światem – mówi Mateusz Pilch, członek zrzeszenia Polish Berry Cooperative i grupy producenckiej BerryGroup.

 

Borówkowy Weekend w 23 miejscach w 8 województwach

Borówkowy Weekend to dobry przykład konsekwencji borówkarzy. Najpierw był prosty pomysł. Plantator i restaurator kontraktują „borówkowe menu na pierwszy weekend lipca w zamian za owoce i promocję miejsca”. Pomysł został przetestowany w roku 2016 w jednej restauracji - Centrum Zarządzania Światem, na warszawskiej Pradze. Po dopracowaniu stworzył w tym roku ciekawą, ogólnopolską ofertę. Plantatorzy borówki zapraszają na pierwsze w tym roku degustacje dań, deserów, ciast, koktajli i lodów w 23 miejscach w 8 województwach.

 

W województwie Mazowieckim: Warszawa i Piaseczno. Kujawsko-pomorskie: Bydgoszcz. Pomorskie: Kościerzyna. Zachodniopomorskie: Szczecin, Koszalin i Wałcz. Wielkopolska: Nowy Tomyśl, Wągrowiec, Piła, Chodzież, Gniezno, Śrem. Lubelskie – Biłgoraj. Śląsk - Beskid Mały, Kocierz. Małopolska: Kraków i Zabierzów. Olbrzymi sukces. Pozwala promować potencjał wspólnego działania i siłę synergii. Wszyscy partnerzy otrzymali projekty: czystych kart borówkowego menu oraz gotowych do wydruku wkładek i mini-standów na stoliki. Szczegóły i zaproszenia dla konsumentów znajdują się na

 

        

Integracja wspiera rozwój jagodowego rynku

1 LIPCA - Dzień Polskiej Borówki to inicjatywa plantatorów. Promocja walorów borówki, branżowego sukcesu i umiejętności korzystania z narodowej tożsamości. Połączenia tradycji, szacunku dla natury z otwartością i kreatywnością dwóch pokoleń plantatorów. Druga edycja pokazuje, że jest olbrzymie zapotrzebowanie na taką promocję i działanie wspólne, nakierowane na rozwój rynku i edukację. Inicjatywa krzepnie, w czasie przygotowań powołano Fundację Promocji Polskiej Borówki. Oficjalnymi partnerami Dnia Polskiej Borówki w roku 2017 są Bank Spółdzielczy w Białej Podlaskiej (Grupa BPS) oraz Koppert Polska.

 

Dzień Polskiej Borówki to początek zbiorów, które mimo trudnej pogody zapowiadają się bardzo dobrze. Większość polskiej produkcji ma delikatesową jakość, jest zbierana ręcznie i w lipcu oczekiwana w ponad 25 krajach na 4 kontynentach.

 

- O rynek trzeba dbać, a konsumentów trzeba edukować. 1 LIPCA to święto owocu, o którego jakości zaświadczą plantatorzy z całego kraju. Widzimy potencjał wspólnego działania i promocji daty rozpoczęcia sezonu. Plany na kolejne lata są i będą prezentowane podczas najważniejszych branżowych spotkań tak, jak w tym roku na marcowej Konferencji Borówkowej. Czytelność celów jest pełna, przez to bardzo dobrze nam się pracowało, wielu plantatorów przekonuje się do takiego sposobu promowania owocu i branży – mówi Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk, koordynator od pierwszej edycji, dziś szefowa Fundacji Promocji Polskiej Borówki