Targi w Barcelonie to, obok targów Fruit Attraction w Madrycie, w których Związek uczestniczy od 2014r, są doskonałą okazją do dalszego prezentowania polskiej oferty sektora owocowo-warzywnego. Targi w Hiszpanii gromadzą kupców z Afryki Północnej, Bliskiego Wschodu, Azji, Ameryki Łacińskiej, dzięki czemu promocja rozszerza się na większy obszar, nie tylko Europy. Wśród polskich organizacji producentów i firm handlowych wykrystalizowała się grupa podmiotów rozwijających kontrakty handlowe z tamtym rynkiem, którą chcemy rozwijać, powiększać i wspierać. Są one zainteresowane dalszym rozwojem współpracy, w czym udział w targach na rynku hiszpańskim jest bardzo pomocny, a nawet niezbędny.

Organizatorami ALIMENTARIA jest FIRA DE BARCELONA. 

Udział w targach był dofinansowany z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
 

Z roku na rok Targi cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Te prestiżowe targi odbywają się co dwa lata. Edycja 2018 targów zgromadziła na powierzchni ponad 100 tys. m2  blisko 4,5 tys. wystawców z 70 krajów. Liczba odwiedzających przekroczyła 150 tys. ze 157 krajów. Wydarzenie zajęło cały Kompleks Wystawienniczy Fira de Barcelona.

Przez cztery dni (od 16 do 19 kwietnia) ALIMENTARIA 2018 zapewniały profesjonalistom z branży spożywczej i gastronomicznej kompleksową i przekrojową ofertę produktów z całego łańcucha wartości w branży gastronomicznej.

Spośród firm wystawiających się na ALIMENTARIA spoza Hiszpanii najwięcej zajmowały firmy włoskie (1 862 m2), firmy chińskie (1134 m2) i firmy portugalskie (1061 m2). Inne kraje ze znaczną liczbą wystawców to m.in. Francja, Niemcy, Holandia, Belgia, Wielka Brytania, Polska, Izrael, Turcja, Rumunia, Korea Południowa, Peru, Maroko, Ekwador, Stany Zjednoczone i Meksyk.

Wśród zwiedzających przeważali importerzy i dystrybutorzy. Na czele tej listy znalazło się siedem krajów europejskich: Włochy, Francja, Portugalia, Holandia, Andora, Niemcy i Wielka Brytania, a następnie Stany Zjednoczone, Meksyk i Chiny (trzy mocne rynki docelowe dla rosnącej liczby europejskiego eksportu żywności i napojów), co potwierdza, że targi są jednym najważniejszych wydarzeń biznesowych dotyczących produkcji, marketingu i dystrybucji.  

Aby promować eksport, Organizatorzy zaprosili 800 kluczowych międzynarodowych kupców (z których ponad połowa uczestniczyła w ALIMENTARIA po raz pierwszy), dając priorytet przedstawicielom ważnych sieci dystrybucji, takich jak Heb i Walmart (Stany Zjednoczone), Cencosud (Peru, Kolumbia, Argentyna, Urugwaj, Chile i Brazylia), Palacio de Hierro (Meksyk), Carrefour (Tunezja i Maroko), Kobe Bussan (Japonia), Morrisons (Zjednoczone Królestwo) i Edeka (Niemcy). Ci profesjonaliści, wraz z innymi odwiedzającymi, którzy podjęli decyzję o zakupie, wzięli udział w ponad 12 500 spotkaniach biznesowych z firmami wystawiającymi.
 

RELACJA Z EDYCJI 2018 

http://www.grupyogrodnicze.pl/aktualnosci/targi/miedzynarodowe-targi-zywnosci-i-napojow-alimentaria-2018/