Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP (lider) w konsorcjum ze Związkiem prowadzi program „Europa Pełna Smaków – Tradycja i Jakość”. Kampania ma na celu promocję produktów spożywczych, które pochodzą z krajów Unii Europejskiej, produkowanych w systemie jakości, w tym: świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny oraz przetworów wyprodukowanych z tych mięs; drobiowego wysokiej jakości, a także świeżych oraz przetworzonych owoców i warzyw. Promocja planowana była na rynkach Japonii, Korei Południowej, Wietnamu, Chińskiej Republiki Ludowej i Hongkongu.
Całkowity budżet programu wynosi 4 690 260 euro. Czas realizacji kampanii  to trzy lata. 

W 2019 roku, w ramach programu zorganizowaliśmy wystąpienie na zagranicznych targach: 13-15 sierpnia - Vietfood&Beverage 2019 w Wietnamie oraz w dniu 15-17 sierpnia – FOOD EXPO 2019 w Hong Kongu. Podczas wystąpienia SRW RP dysponowało ponad 100-metrowym stoiskiem, na którym promowano mięso, jego przetwory oraz owoce, warzywa i ich przetwory.

W 2020 roku, w ramach programu Europa Pełna Smaków – Tradycja i Jakość, w związku z trwającą pandemią COVID-19 prowadzone były działania w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej.  

W 2021 roku, w ramach programu Europa pełna smaków – tradycja i jakość, w związku z trwającą pandemią COVID-19 prowadzone były działania w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej. W związku z ograniczeniami związanymi z realizacją działań targowych od dnia 1 sierpnia 2021 do 30 kwietnia 2022 realizacja zadania została zawieszona. Działania kampanii internetowej w drugim roku kampanii Tasteful Europe wygenerowały ponad 1 304 057 kontaktów przez fanpage i posty oraz 79 554 664 kontaktów przez kampanie internetowe. Liczba wejść na stronę internetową programu wyniosła 407 733. 5 stron fanpage (Wietnam, Hongkong, Korea Południowa, Japonia i Chiny), które założono w ramach działań promocyjnych dały rezultat w postaci 156 postów opublikowanych na Facebooku. W ramach realizacji zadania powstały 52 grafiki, przeprowadzono 4 kampanie na rynkach Wietnamu, Hongkongu, Korei Południowej i Japonii oraz jedną kampanię na rynku Chin. Wygenerowano 450 533 kontaktów przez film promocyjny.