Program CuTE-HEALTHY- Cultivating a Healthy Europe with Fruit and Vegetables from Europe” to nowy i innowacyjny 3 letni (2021-2023) multiprogram promocyjny UE mający na celu zwiększenie spożycia świeżych owoców i warzyw na rynku wewnętrznym (Belgia, Niemcy, Hiszpania i Francja) w kontekście zbilansowanych i prawidłowych praktyk żywieniowych.
Całkowity budżet to 5,1 mln EUR.
Kampania finansowana była w 80% przez Komisję Europejską ze środków przeznaczonych na promocję, 20% naszego udziału własnego pokrywane jest z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Do realizacji programu CuTE HEALTHY zostało stworzone konsorcjum w składzie nowego:
1. FruitVegetablesEurope (EUCOFEL) – Belgia (Lider)
2. Stowarzyszenie Komitetu Zarządzania Cytrusami (CGC) - Hiszpania
3. Stowarzyszenie Más Brokuły (+Broccoli) - Hiszpania
4. Stowarzyszenie Spółdzielni Granada (Coop Granada) - Hiszpania
5. Międzybranżowe hiszpańskie zielone szparagi (Espárrago Verde) - Hiszpania
6. Stowarzyszenie Krajowych Organizacji Producentów "Truskawki we Francji" (AOPn Strawberry) - Francja
7. Krajowy Związku Grupa Producentów Owoców I Warzyw (KZGPOiW) - Polska
Związek, podobnie jak podczas realizacji pierwszego multiprogramu CuTE: Cultivating the Taste of Europe, tak i tym multiprogramie bierze czynny udział w dyskusjach na temat realizacji projektu podczas comiesięcznych spotkań Grupy Koordynującej Projekt (PMG - PROJECT MANAGEMENT GROUP). KZGPOiW promuje polskie jabłka i borówkę.
W celu wzmocnienia przekazu oraz atrakcyjności do programu zostali zaangażowani światowej sławy Atleci. Dzięki współpracy z nimi został stworzony główny spot reklamowy w języku angielskim oraz dodatkowo 3 wersje spotu w językach beneficjentów (hiszpańskim, francuskim oraz polskim). Główny spot programu w pierwszym roku kampanii osiągnął ponad 22 miliony wyświetleń.
GŁÓWNY SPOT PROJEKTU w języku polskim : https://www.youtube.com/watch?v=39zFT0_sXEw
Polskę reprezentuję Maja Włoszczowska – kolarka górska, która ma na swoim koncie: dwa srebrne medale olimpijskie – jeden zdobyty podczas igrzysk olimpijskich w Pekinie w 2008 r., a drugi podczas igrzysk olimpijskich w Rio w 2016 r. – brązowy medal igrzysk europejskich w Baku w 2015 r., 8 medali mistrzostw świata oraz 7 medali mistrzostw Europy.
Inauguracja programu miała miejsce 30 listopada 2021r. w Madrycie. Wydarzenie zgromadziło 23 przedstawicieli mediów oraz 26 influecerów. Został przygotowany i wysłany komunikat prasowy ze spotem programu do 4 krajów docelowych, co przyniosło 107 publikacji o łącznym zasięgu 181 000. Stronę internetową odwiedziło 115 526 osób.
W ramach projektu zostały przygotowane profile na social mediach: Facebook, Instagram i YouTube. Profile są regularnie uzupełniane o nowe, różnorodne i interesujące treści. W 2021 roku nawiązano współpracę z 23 influencerami, a jesienią w Belgii i Niemczech na tory ruszyły tramwaje z reklamą OOH programu.
Całkowity łączny zasięgu kampanii w 2021r. osiągnął 391 635 762.
W roku 2022 planowe są następujące działania:
• prowadzenie biura prasowego
• współpraca z Atletami
• współpraca z influencerami/blogerami
• kontynuacja promocji w social mediach (Facebook, Instagram i YouTube)
• kontynuacja prowadzenia strony internetowej projektu
• kampania OOH – tramwaje i autobusy oraz centra medyczne (Belgia, Francja, Niemcy)
• kampania radiowa we Frencja
• promocja w punktach sprzedaży w Niemczech
• współpraca z siłowniami w Madrycie
STRONA PROJEKTU: https://longlifechallenge.eu/pl/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/longlifechallenge/
INSTARGAM: https://www.instagram.com/longlifechallenge/