I Kongres Nowoczesnej Dystrybucji 2019
Data publikacji:
19-11-2019
Data wydarzenia:
18-11-2019
18 listopada w Hilton Warsaw Hotel and Convention Centre odbyła się pierwsza edycja Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji. Ponad 800 uczestników miało okazję wysłuchać merytorycznych prezentacji oraz debat z udziałem przedstawicieli rządu, prezesów międzynarodowych koncernów handlowych i FMCG, firm technologicznych oraz ekspertów rynku.
Uroczystego otwarcia wydarzenia dokonała Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji oraz Przewodnicząca Rady Programowej Kongresu. „Chcę bardzo głośno podkreślić – nie byłoby sukcesu polskiej gospodarki bez silnego handlu. I udało się tego dokonać dzięki międzynarodowym koncernom handlowym, które zainwestowały w naszym kraju 50 mld euro i przyczyniły się do unowocześnienia kraju. Sieci handlowe dostarczyły impulsu rozwojowego dla rolnictwa oraz sektora małych i średnich przedsiębiorstw, wdrażały standardy bezpieczeństwa żywności, prowadziły politykę dbałości o środowisko, podjęły walkę z marnotrawstwem żywności, wsparły szereg akcji społecznych, wreszcie stały się ważnym pracodawcą, implementując nowoczesne standardy zatrudnienia” – powiedziała Prezes Juszkiewicz. Następnie list z gratulacjami i wyrazami uznania dla nowatorskiej inicjatywy od Premiera Mateusza Morawieckiego odczytał Wojciech Labuda, Doradca Szefa Rządu. Tadeusz Kościński, Minister Finansów, podkreślił z kolei rolę sieci handlowych w kształtowaniu wizerunku Polski za granicą. Keynote speech o wyzwaniach handlu XXI wieku wygłosił Christian Verschueren, Dyrektor Generalny, EuroCommerce. W ramach inauguracyjnego otwarcia głos zabrali także: Adam Abramowicz, rzecznik małych i średnich przedsiębiorców, oraz senator Jacek Bury. Wydarzenie poprowadził dziennikarz ekonomiczny Robert Stanilewicz.
Część merytoryczną rozpoczęło wystąpienie prof. Witolda Orłowskiego z PwC, poświęcone transformacji gospodarczej przełomu wieków i znaczeniu handlu dla rozwoju polskiej gospodarki w ostatnim trzydziestoleciu. O wpływie rewolucji cyfrowej na handel opowiadał Adam Czerniak, Główny Ekonomista Polityki Insight. Podczas dalszej części Kongresu uczestnicy wysłuchali inspirujących wystąpień oraz paneli dotyczących nowych modeli biznesowych, przyszłości sektora oraz wizji liderów – w kontekście wyzwań dla handlu, m.in.: transformacji cyfrowej oraz nowej generacji konsumenta. W drugiej części dnia wydarzenie podzieliło się na dwie równoległe ścieżki tematyczne pod hasłami Supply Chain oraz RetailTec, w ramach których odbywały się dyskusje poświęcone produkcji i dystrybucji oraz technologii i logistyce. Uczestnicy wysłuchali debat nt. współpracy z sieciami handlowymi jako platformie rozwoju MŚP, produktów lokalnych i ekologicznych oraz zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnych inwestycji społecznych. Nie zabrakło także tematów takich, jak: megatrendy w branży retail, efektywny łańcuch dystrybucji w zakresie planowania i optymalizacji, prezentacji najnowszych technologii w obszarze customer experience.
W roli prelegentów wystąpili m.in.:
- Izabella Byszewska, Prezes Zarządu, Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego
- Karol Gębka, Dyrektor Handlowy, Farma Świętokrzyska Sp. z o.o.
- Carolina Garcia Gomez, Prezes Zarządu, IKEA Retail Polska
- Bartłomiej Grelewicz, Dyrektor Pionu Promocji, Kaufland
- Ks. Waldemar Hanas, Archidiecezja Poznańska
- Maciej Herman, Prezes Zarządu, Lotte Wedel
- Beata Jankowiak, Członek Zarządu, Jeronimo Martins Polska
- Jakub Kiwior, Dyrektor zarządzający Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
- Agnieszka Kubera, Managing Director Products Poland, Accenture
- Wojciech Konecki, Dyrektor Generalny, APPLiA
- Marek Kopyto, Country Manager, Unilever
- Jean-Philippe Magre, Prezes Zarządu E.Leclerc
- Michał Nowaczyk, Członek Zarządu, Lidl Polska
- Alejandro Paz Olivares, Director, Global Data & Analytics, Procter & Gamble
- Henryk Orfinger, Wiceprezes, dr Irena Eris
- Alexander Orlowski, Prezes Zarządu, Transgourmet
- dr Krzysztof Pawiński, Prezes Zarządu, Grupa Maspex
- Marcin Petrykowski, Managing Director, Regional Head & CEO EMEA CEE, S&P Global Ratings
- Michał Pieprzny, Partner, Deloitte
- Christophe Rabatel, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny, Carrefour
- Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska
- Artur Rytel, Prezes Zarządu, Green Holding Sp. z o.o.
- Andrzej Skubiszewski, Prezes Zarządu, JTI Polska
- Marek Stoiński, Dyrektor Finansowy, JYSK Polska
- Jarosław Sokolnicki, Retail & Consumer Goods Industries Country Lead, Microsoft
- Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Żabka Polska
- Marek Szeib, Prezes Zarządu Auchan w latach 2010-2018
- Jakub Tyczkowski, Prezes Zarządu, Rekopol
- Paweł Świętochowski, Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów Społecznych, Castorama Polska
- Bartosz Urbaniak, Szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę
- Katarzyna Warchał, Członek Zarządu, IKEA Purchasing
- Karolina Zajdel-Pawlak, Dyrektor Zarządzająca, Nielsen Connect Polska
- Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant and Acquirer CEE, VISA
- Ireneusz Zygmunt, Vice President ds. Zakupów MediaMarktSaturn Polska
W specjalnie zaaranżowanej Strefie Kupców odbywały się na stoiskach największych sieci handlowych rozmowy przedstawicieli działów zakupowych z dostawcami zainteresowanymi nawiązaniem relacji i podjęciem współpracy.
W Store of the Future przedstawiciele firmy Microsoft przeprowadzali demonstrację najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych wspierających sprzedaż.
Przez cały dzień Kongresu funkcjonowało Telewizyjne Studio Kongresowe, z którego Patroni Medialni – dziennikarze Pulsu Biznesu i Tok FM – relacjonowali na gorąco przebieg wydarzenia, uzupełniając wypowiedzi dziennikarzy o wywiady z zaproszonymi do studia znakomitymi gośćmi.
Zwieńczeniem Kongresu była wieczorna MODERN RETAIL GALA z ceremonią wręczenia statuetek MODERN RETAIL AWARDS. Nagrody w poszczególnych kategoriach konkursowych otrzymały firmy:
- FOOD & FARMING: Mleczarnia EkoŁukta
- LOCAL PRODUCT: Ami
- FOOD PRODUCTION: SM Spomlek
- START-UP: Synati
- PAYMENTS: PayPo
- ECO: Stella Pack
- WYRÓŻNIENIE ECO: Farma Świętokrzyska
- OWN BRAND: Maspex
- NON-FOOD PRODUCTION: Befaszczot
- NON-FOOD PRODUCTION: dr Irena Eris
- SUPPLY CHAIN & LOGISTICS: CHEP Polska
- RETAIL TECH AWARD: ZenCard
Nagrodę specjalną podczas Gali odebrała Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Kongres Nowoczesnej Dystrybucji spotkał się z niezwykle przychylnym odbiorem ze strony uczestników i przedstawicieli kół rządowych, o czym świadczy frekwencja i liczne gratulacje składane na ręce Organizatorów wydarzenia: Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji oraz Fundacji Nowoczesnej Dystrybucji. Organizatorzy liczą, iż Kongres wpisze się na stałe do kalendarza najbardziej opiniotwórczych wydarzeń branżowych.
Patronat Honorowy:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Konfederacja Lewiatan, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Polsko-Niemiecka Izba Gospodarcza, The Heart, Startup Poland, ECR Polska, Krajowa Izba Gospodarcza Przemysłu Spożywczego i Opakowań, Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego, Polska Izba Gospodarcza Zaawansowanych Technologii, Federacja Gospodarki Żywnościowej, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Producentów, Krajowa Unia Producentów Soków, Polska Rada Centrów Handlowych, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego, POLBISCO. Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych, Polskie Stowarzyszenie Przetworców Ryb, Unia Owocowa, Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju, Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów, Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej
Patronat Medialny:
Puls Biznesu, TOK Fm, Rzeczpospolita, WP, Handel, Wiadomości Handlowe, Poradnik Handlowca
Zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją z wydarzenia:
https://dystrybucja.pl/kongres-nowoczesnej-dystrybucji-18-11-2019/
WIĘCEJ : https://dystrybucja.pl/