WorldFood Poland 2025
Data publikacji:
11-04-2025
Podsumowanie WorldFood Poland 2025 – rekordowa edycja targów już za nami
W dniach 8-10 kwietnia 2025 roku w warszawskim centrum EXPO XXI odbyła się jedenasta edycja międzynarodowych targów WorldFood Poland. Tegoroczne wydarzenie przyciągnęło rekordową liczbę uczestników – blisko 7 000 osób, 354 wystawców reprezentujących niemal 30 różnych krajów oraz 42 eksperckie prelekcje i debaty poświęcone przyszłości branży. W tym roku, dzięki połączeniu sił z Gastrotargami SMAKKi, na wydarzeniu nie zabrakło również różnorodnego programu i konkursów kulinarnych. Co dokładnie można było zobaczyć i usłyszeć?
Rekordowe statystyki 11. edycji – WorldFood Poland w liczbach
Tegoroczna edycja przyciągnęła 354 firmy z Polski i zagranicy, reprezentujące wszystkie najważniejsze sektory rynku spożywczego – od napojów, słodyczy i mięs, po suplementy diety, roślinne zamienniki, technologię żywności i opakowania. Pojawiły się również specjalistyczne rozwiązania dla chłodniczego łańcucha dostaw, a także ekspozycje sprzętu i akcesoriów dla branży HoReCa.
Jednak WorldFood Poland to nie tylko ekspozycja stoisk naszych wystawców, lecz także program merytoryczny – w tym roku odbyło się ponad 40 prelekcji i debat z udziałem ekspertów, liderów rynku i przedstawicieli instytucji branżowych. W ramach agendy odbyły się m.in. panel KRSiO, Spring Agenda oraz, po raz pierwszy, NutraTalks, czyli nowa formuła, w której głos przekazujemy prosto w ręce naszych Wystawców. Premierową odsłonę miały także prelekcje dietetyków zorganizowane we współpracy z „Dietetyk XXI wieku”.

Międzynarodowy charakter i specjalne strefy
Targi gościły wystawców i instytucje z całego świata, m.in. w ramach Pawilonów Narodowych z Włoch, Andaluzji, Cypru, Tajlandii, Węgier czy Ukrainy. Nie zabrakło też regionalnych reprezentacji z Polski, takich jak Polska Ekologia, Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego czy Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Dużym zainteresowaniem cieszyła się Strefa Spotkań Handlowych, w której organizatorzy aranżowali indywidualne spotkania kupców z sieci handlowych z wybranymi wystawcami. W tym roku wzięli w nich udział kupcy z m.in. takich firm, jak Carrefour, Żabka, Auchan, Biedronka, Eurocash, Allegro, Netto, Makro, Intermarché czy Lagardere Travel Retail – co z pewnością wpłynęło na rozwój relacji handlowych i możliwości ekspansji produktów na nowe rynki (w tym także te zagraniczne).
Konkursy kulinarne na najwyższym poziomie i Złote Medale WorldFood Poland
WorldFood Poland 2025 to także konkursy kulinarne na żywo! W ramach Gastrotargów SMAKKi uczestnicy mogli podziwiać live cooking, pokazy sztuki baristycznej i zmagania najlepszych kucharzy z Polski i Europy. Przez dwa dni odbywały się m.in. Mistrzostwa Polski Latte Art, konkurs Street Food Masters, konkurs kuchni wegańskiej Złoty Karczoch oraz konkurs palarni kawy na najlepszą paloną kawę w Polsce i za granicą – Cup of Poland.
Nie można zapomnieć o corocznym, tradycyjnym już konkursie Złotych Medali WorldFood Poland, który w tym roku zgromadził aż 100 zgłoszeń w 11 różnych kategoriach. Spośród zgłoszonych produktów Jury wyłoniło 14 laureatów Złotego Medalu oraz 10 wyróżnionych produktów. Sędziowie docenili jakość, innowacyjność i potencjał rynkowy zwycięskich rozwiązań.
Kontynuacja Strefy Konsultacji Branżowych
W tegorocznej edycji targów WorldFood Poland z sukcesem kontynuowaliśmy format Strefy Konsultacji Branżowych, który już podczas swojego debiutu spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem. Specjalnie wydzielona przestrzeń ponownie stała się miejscem intensywnych rozmów i praktycznego wsparcia dla przedsiębiorców planujących rozwój swojego biznesu, szczególnie w kontekście ekspansji zagranicznej czy wprowadzania produktów na nowe rynki.
Zakres poruszanych tematów obejmował między innymi zagadnienia związane z eksportem i poszukiwaniem nowych rynków zbytu, finansowaniem i zabezpieczeniem eksportu, jakością i bezpieczeństwem produktów, aspektami prawnymi w branży spożywczej, a także praktycznym prowadzeniem działalności gastronomicznej.
W tym roku do dyspozycji uczestników byli eksperci i przedstawiciele takich instytucji jak Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH), The Goods, program Paszport do Eksportu, Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS), a także mec. Michał Grodzki – uznany adwokat, specjalizujący się w obsłudze prawnej firm z sektora spożywczego.
Strefa Konsultacji Branżowych po raz kolejny udowodniła, że WorldFood Poland to nie tylko targi, lecz także ważna przestrzeń do zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń i realnego wsparcia w rozwoju biznesu.
Co dalej? Już teraz zapraszamy na 2026 rok!
Z sukcesem 11. edycji i wzrastającym zainteresowaniem branży, WorldFood Poland 2026 zapowiada się jeszcze bardziej intensywnie. W dniach 14–16 kwietnia 2026 r. ponownie spotkamy się w EXPO XXI w Warszawie, tym razem z pełnym trzydniowym programem Gastrotargów SMAKKi oraz z jeszcze bogatszą ofertą wystawców i wydarzeń towarzyszących.
Rezerwacja stoisk trwa! Już teraz zapraszamy do skorzystania z tej okazji, aby w pełni wykorzystać potencjał biznesowy, jaki niesie ze sobą udział w targach WorldFood Poland.
Więcej informacji na stronie: https://www.worldfood.pl/
