Festiwal jabłka był trzyletnim projektem promocyjnym, którego celem była promocja jabłek - owoców, których Polska jest trzecim, co do wielkości producentem jabłek na świecie. Z wielu źródeł napływają pozytywne informację dotyczące wzrostu konsumpcji jabłek w Polsce w ostatnim roku, po dużym spadku w latach poprzednich. Rosnąca popularność jabłek ma związek ze znaczną poprawą jakość krajowych owoców. Rosyjskie embargo znacznie pomogło nagłośnić problemy sadowników. Do tego dochodzą również coraz większe i częstsze kampanie promocyjne, wśród, których jest Festiwal Jabłka. Rodzinny piknik to świetny pomysł, aby odkryć oraz jednocześnie zachęcić do czerpania z całej gamy walorów polskich jabłek, zarówno świeżych owoców, jak i potraw z ich udziałem.
Organizatorem przedsięwzięcia był Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, przy współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi oraz przy udziale: Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej, Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych, Stowarzyszenia Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”.
Na Festiwal Jabłka składało się kilka stref:
1. Ekspozycja - firm zajmujących się produkcją jabłek i ich przetworów (grupy producentów, firmy przetwórcze i handlowe). Na stoiskach odbywała się prezentacja produktów oraz degustacje. Wszyscy wystawcy przywozili ze sobą jabłka, którymi bezpłatnie częstowali uczestników festynu. Ekspozycję wystawców była oblegana przez cały czas trwania Festiwalu, mimo czasem niesprzyjającej pogody.
2. Scena - na której odbywały się występy artystyczne, konkursy i pokazy kulinarne. Między występami zaproszonych gości, na scenie i przed nią odbywały się pokazy i konkursy dla dzieci.
3. Przestrzeń dla dzieci - Na potrzeby najmłodszych wybudowana została Strefa Dziecka. Głównymi atrakcjami były m.in.: pamiątkowe zdjęcia okolicznościowe, warsztaty artystyczne, malowanie dziecięcych buziek, „baloniaki”, paintball oraz strefa dmuchańców. Dodatkowo przed namiotem wydzielona została przestrzeń dla dzieci, na której odbywały się gry, zabawy i konkursy.
4. Przestrzeń kulinarna – „kulinarne wariacje na temat jabłka”. W pełni wyposażone stanowiska kucharskie, pokazy kulinarne na żywo oraz warsztaty i degustacje dla publiczności. Przez cały dzień profesjonalni kucharze uczyli, jak zrobić pyszne dania z jabłkiem w roli głównej. Było również stanowisko warsztatowe przygotowane zostało specjalnie dla dzieci.
Projekt finansowany był z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw
ZAPRASZAMY NA RELACJĘ ↓