„Lato z borówkami to kampania, która miała na celu zwiększenie spożycia krajowych owoców i warzyw, w tym produktów ekologicznych (trend: patriotyzm konsumencki). Dodatkowymi przesłaniami projektu było budowa wizerunku borówki na bazie jej walorów zdrowotnych, zwiększenie spożycia krajowych owoców i warzyw, wyrabianie nawyku jedzenia owoców jagodowych (szczególnie borówki) jako jednej z 5 porcji owoców i warzyw, edukacja konsumentów, budowa wizerunku polskich plantacji jako miejsc, w których powstaje produkt najwyższej jakości, ceniony na całym świecie. Komunikacja standardów produkcji i sukcesu eksportowego oraz budowa wizerunku polskich plantatorów jako producentów i promotorów zdrowego stylu życia.
Organizatorem kampanii był Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzywa, partnerem - Fundacja Promocji Polskiej Borówki.
Projekt był finansowany z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw
Projekt był realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kampania opierała się na działaniach:
1. Promocja 1 lipca jako daty rozpoczęcia sezonu - prezentacja całorocznej pracy na plantacjach i plantatorów jako ludzi ciekawych, kultywujących wartości i promujących zdrowy styl życia. Budowa wizerunku plantacji, wzmocnienie percepcji ekstensywności i współpracy z naturą.
2. Prezentacja dnia polskiej borówki plantatorom - prezentacja celów projektu i patronów. Promocja racjonalności w decyzjach marketingowych, współpracy, odpowiedzialności za branżę oraz rozwój rynku. Tak, by producenci rozumieli konieczność prezentacji plantacji i agro-edukacji.
3. Wybór najmłodszego z plantatorów, który dokonał uroczystej inauguracji sezonu degustacją pierwszych owoców.
4. Borówkowy weekend - wspólny projekt plantatorów oraz lokalnych restauracji. Umożliwienie konsumentom skosztowania pierwszych dań, deserów, koktajli i lodów ze świeżych borówek.
5. Inauguracja sezonu borówkowego.
6. Warsztaty dla dzieci przedszkolnych „skąd się biorą borówki” - celem było pokazanie dzieciom jak rosną i dojrzewają owoce, jak plantatorzy chronią je przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi oraz jak się je zbiera.
7. BORÓWKOWY LIPIEC – 30 dniowe WAKACJE DO ZDROWIA - celem komunikacji sbyły walory zdrowotne i łatwość podania. Prezentacja przepisów pod wybrane sytuacje konsumpcji. Zacząć chcemy od dodawania borówek w całości do napojów.
8. Konkurs na najlepsze na świecie lody borówkowe - przekaz: borówki dla zdrowia i na ochłodę. Pokazano smak borówek doceniany przez producentów rzemieślniczych lodów. Owoców schłodzonych, w wodzie, w napojach, w kostkach lodu i w lodach.
PODSUMOWANIE EFEKTÓW DZIAŁAŃ REALIZOWANYCH W KAMPANII
1. Prowadzenie fanpage na platformie Facebook
Prowadzenie fanpage na platformie Facebook przez okres 6 miesięcy, ze średnią częstotliwością nie mniejszą niż 1 post dziennie oraz w sposób spójny z dotychczasową komunikacją. Fanpage „1 lipca - Dzień Polskiej Borówki”: www.facebook.com/dzienpolskiejborowki
Liczba postów: 238
Średnia (238 posty w 182 dni): 1,3 postów dziennie
Łączna liczba wyświetleń postów od czasu ich publikacji: 1 325 356
Średnia liczba wyświetleń każdego z publikowanych postów: 5 366 (1 325 356 / 247)
2. Produkcja materiałów filmowych
Zakładana w zadaniu produkcja w ilości co najmniej 15 filmów, których sumaryczna długość będzie dłuższa niż 40 minut.
Końcowy bilans realizacji zadania
Ilość wyprodukowanych materiałów filmowych: 55
Sumaryczny czas ich trwania to 1 godz. 1 minuta i 54 sekund. 155% zobowiązania ilościowego (53/40)
3. Obsługa fotograficzna
Stworzenie banku około 100 zdjęć plantacji, plantatorów, owoców, konsumentów, dań, sytuacji konsumpcji.
Efekt realizacji wszystkich sesji zdjęciowych to 223 zdjęć.
Zdjęcia dostępne są dla wszystkich mediów na http://latozborowkami.pl/presskits
4. Prowadzenie biura prasowego
Pełna informacja o realizacji tego zdania:
• Liczba opracowanych komunikatów prasowych 39 (14+25)
• Baza dziennikarzy i liderów opinii: 408 osób
• Liczba zrealizowanych mailingów 169 (108+61)
• Liczba skutecznie wysłanych maili: 2739 (1473+1266)
• Udział odczytanych wiadomości 42% (średnia do 30 VI 43%)
• Udział odczytanych/ściągniętych materiałów 16% / 204 (do 30 VI - odpowiednio 16% i 235)
Sumaryczna udokumentowana ilość publikacji 200 publikacji
SZACOWANY SUMARYCZNY ZASIĘG WWW, PUBLIKACJI, AUDYCJI TV ORAZ RADIOWYCH: 10 MLN ODBIORCÓW
W ramach kampanii powstała ulotka dla konsumenta "10 powodów, dla których pokochasz borówkę tego lata!"
STRONA PROJEKTU: https://polskiesuperowoce.pl/releases/lato-z-borowkami-2018